Danmark Rundt Singlehand 2019

###

Talentudvikling i Assens fører til deltagelse i verdensmesterskab

To unge sejlere fra Assens Sejlklub er blevet udtaget til at repræsentere Danmark ved Sailing World Championships. En drøm, der er gået i opfyldelse for de unge sejlere, og med økonomisk støtte i ryggen fra Fonden for Fynske Bank er de klar til at tage af sted.

Onsdag var der stor glæde og jubel i Assens Sejlklub. Her fik klubben nemlig overrakt den økonomiske støtte, de manglede for at kunne sende de to unge talentfulde sejlere Daniel Bjørnholt og Nicklas Heide til Sailing World Championship, som afholdes i august i Aarhus. Her skal de repræsentere Danmark ved i den olympiske 49’er jolle.

Det er Fonden for Fynske Bank, som støtter de to unge sejlere med 70.000 kroner, så de kan udleve deres drøm om at deltage i verdensmesterskaberne. Privatkundechef i Fynske Bank Assens, René Gramm Jeppesen, var taget til Assens Sejlklub for personligt at kunne overrække pengene til klubben.

- Assens Sejlklub gør en stor indsats for lokalsamfundet i Assens. De har samlet mange frivillige, som underviser og træner de unge sejlere. Det er de faktisk så gode til, at de nu har fået to unge talenter, som skal repræsentere Danmark. Med Fonden for Fynske Bank kan vi bakke op om deres deltagelse, så derfor er jeg rigtig glad for at kunne overrække 70.000 kr. til Assens Sejlklub, siger René Gramm Jeppesen

I Assens Sejlklub har man i mange år arbejdet med talentudvikling i ungdomsafdelingen, ligesom man gør en stor indsats for at få flere unge til at sejle. Det krævede dog en større økonomisk udskrivning at sende de to talentfulde sejlere til verdensmesterskabet, og derfor betyder støtten fra Fonden for Fynske Bank meget for formanden i sejlklubben.

- Jeg synes, det er rigtig dejligt, at vi har fået den støtte fra Fonden for Fynske Bank, så Daniel og Nicklas kan deltage i Aarhus til august. Samtidig håber jeg, at det kan være med til, at flere unge får øjnene op for sejlsport og bliver aktive medlemmer i Assens Sejlklub. De får i hvert fald nogle gode forbilleder i Daniel og Nicklas, siger Peder Roar Jensen, formand for Assens Sejlklub.

Overrækkelsen fandt sted i Assens Sejlklub onsdag d. 4. juli. Til stede var René Gramm Jeppesen, privatkundechef i Fynske Bank Assens, Peder Roar Jensen, formand for Assens Sejlklub, Lone Storgaard, formand for ungdomsudvalget og de to sejlere Daniel Bjørnholt og Nicklas Heide.

For yderligere information kontakt venligst:

Assens Sejlklub: Formand, Peder Roar Jensen, tlf. 2340 7219

Fynske Bank: Privatkundechef, René Gramm Jeppesen, tlf. 6371 5066

LinkedIn opslag:

I Assens Sejlklub gør de mange frivillige en stor indsats for lokale aktiviteter og ikke mindst talentudvikling. Det er de faktisk så gode til, at de nu har to unge talenter, som skal repræsentere Danmark i den olympiske 49’er jolle til Sailing World Championships 2018. Det vil vi gerne støtte op omkring, så derfor overrakte privatkundechef i Assens, René Gramm Jeppesen, 70.000 kr. fra Fonden for Fynske Bank til Assens Sejlklub. Stort tillykke og vi krydser fingre for dansk succes ved verdensmesterskabet.